3. Global Procurement & SCM Study, 2013

EINKAUF:

Studie - Juni 2015

The au­t­hors of the stu­dy fo­cus in their in­ves­ti­ga­ti­on on the most im­port­ant and re­le­vant pro­cu­re­ment to­pics. The pre­sen­ted fin­dings are prac­ti­ce-re­le­vant, pro­ven and al­low to de­rive po­ten­ti­al ac­ti­ons to im­pro­ve the per­for­man­ce of pro­cu­re­ment. To de­tect the re­le­van­ce of cer­tain aspects of pro­cu­re­ment, the cor­re­la­ti­on bet­ween the ans­wers of the par­ti­ci­pants and their per­for­man­ce were com­pu­ted and al­low to se­pa­ra­te bet­ween what dif­fe­ren­tia­tes how good and bad per­for­ming com­pa­nies act.
In a first part, re­cent trends in pro­cu­re­ment are ex­ami­ned and the re­sults show how cer­tain main trends will grow in im­port­an­ce. A per­for­man­ce com­pa­ri­son de­tects, that the well per­for­ming com­pa­nies do con­si­der spe­ci­fic fu­ture trends as more im­port­ant than the bad per­for­mers.
A re­gio­nal ana­ly­sis iden­ti­fies the most im­port­ant gro­wing sour­cing re­gi­ons and in­di­ca­te whe­re the best per­for­mers see the fu­ture sour­cing mar­kets.
An ana­ly­sis of dif­fe­rent pro­cu­re­ment va­lue le­vers shows, that the par­ti­ci­pants do per­form best in tra­di­tio­nal va­lue le­vers like cost and that the­re is still a high po­ten­ti­al for op­ti­mi­za­ti­ons. As well the re­sults in­di­ca­te, which le­vers will gain in im­port­an­ce in the near fu­ture.
Be­si­des ana­ly­zing pro­cu­re­ment va­lue le­vers, the au­t­hors show how in­fra­struc­tu­ral aspects of pro­cu­re­ment help to crea­te va­lue and how the good and the bad per­for­mers dif­fer in their strengt­hs in the­se aspects. Fur­ther­mo­re the re­sults pro­ve that the­re is an at­trac­ti­ve re­turn on in­vest­ment (ROI) re­la­ti­on bet­ween the in­vest­ment into in­fra­struc­tu­ral im­pro­ve­ments, like con­trol­ling, and a the­re­by in­cre­a­sed va­lue crea­ti­on for dif­fe­rent pro­cu­re­ment le­vers, e.g. re­gar­ding costs.
In a last part of the stu­dy, the in­flu­ence of ethi­cal be­ha­vi­or is ex­ami­ned and re­veals how ethi­cal be­ha­vi­or is cor­re­la­ted with per­for­man­ce.
Vo­lu­me 1, 86 pa­ges, 555 par­ti­ci­pants from 66 coun­tries. In­clu­ding fi­gu­res and ta­bles.
Er­schei­nungs­da­tum: 05/2015
Jetzt kaufen
© Harvard Business Manager
Alle Rechte vorbehalten
Vervielfältigung nur mit Genehmigung
Jetzt kaufen
Die Studien
In dieser Rubrik finden Sie Studien zum Thema Management von ausgewählten Partnerunternehmen. Alle Studien sind ausschließlich im PDF-Format zum Download verfügbar. Für die Inhalte sind ausschließlich die Partnerunternehmen beziehungsweise Anbieter selbst verantwortlich. Informationen über die Anbieter finden Sie in der linken Spalte.



Lizenzbedingungen
Der Umfang der Lizenz richtet sich nach den Lizenzbedingungen des Anbieters, die Sie jeweils auf den Seiten des Anbieters finden. Regelmäßig erwerben Sie nur das Recht, die Studien für den persönlichen Gebrauch zu verwenden. Eine gewerbliche Nutzung oder eine Weitergabe der Studie an Dritte ist in der Regel untersagt. Bei einer Verwendung in Präsentationen oder Vorträgen ist stets die Quelle anzugeben.
Nach oben